Horeee… Bisa Tambah Postingan di Mozilla FireFox…

Wah senengnya aku, kenapa…????
singkat aja ya (soalnya dah mau kerja nih…)
awal mulanya aku gak bisa login ke wordpress.com pake Mozilla FireFox, biasalah untuk nambah2 postingan…. 🙂
aku dah tanya kesana kemari tetep gak bisa juga, sedih deh kalo ingat saat itu… 😦
akhirnya saat itu aku gunain IE buat nambah postingan, padahal aku lebih suka pake Mozilla FireFox (enak sih ada tab-nya….).
Sampe akhirnya hari ini, ceritanya mau nambah postingan. Aku buka IE aku login eeehhh…. kagak bisa, katanya password salah, waduh kenapa lagi ini pikirku…
tak sengaja sekilas kubaca tulisan :
Note: You must enable cookies to use WordPress.com

Langsung aja ku klik kata yang bergaris bawah (enable cookies) , eh…… terus muncul tulisan seperti di bawah, terus aku coba dan berhasil deh, sekarang aku bisa nambah postingan dengan menggunakan Mozilla FireFox.

I love you MF.

🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

How to Enable Cookies
To enable cookies, follow the instructions below for the browser version you are using.

Mozilla Firefox (1.0 final release and earlier)
Go to the “Tools” menu.
Select “Options”.
Select the “Privacy” icon in the left panel.
Check the box corresponding to “Allow sites to set cookies”.
Click “OK” to save changes.
Netscape 7.1/Mozilla 5.0
Select “Preferences” from the Edit menu.
Click on the arrow next to “Privacy & Security” in the scrolling window to expand.
Under “Privacy & Security”, select “Cookies.”
Select “Enable all cookies”.
Click “OK”.
Microsoft Internet Explorer 6.0+
Select “Internet Options” from the Tools menu.
Click on the “Privacy” tab.
Click the “Default” button (or manually slide the bar down to “Medium”) under “Settings”.
Click “OK”.
Microsoft Internet Explorer 5.x
Select “Internet Options” from the Tools menu.
Click on the “Security” tab.
Click the “Custom Level” button.
Scroll down to the “Cookies” section.
To enable:
Set “Allow cookies that are stored on your computer” to “Enable”.
Set “Allow per-session cookies” to “Enable”.
Click “OK”.
Microsoft Internet Explorer 4.x
Select “Internet Options” from the View menu.
Click on the “Advanced” tab.
Scroll down to find “Cookies” within the “Security” section.
To enable:
Select “Always accept cookies”.
Click “OK”.
Netscape Communicator 4.x
Select “Preferences” from the Edit menu.
Find the “Cookies” section in the “Advanced” category.
To enable:
Select “Accept all cookies” (or “Enable all cookies”).
Click “OK”.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: